Blog

Cum organizezi o petrecere corporate de Craciun

Cum organizezi o petrecere corporate de Craciun

Foarte multi dintre angajati abia asteapta sa participe la petrecerile de Craciun. Au muncit un an intreg pentru proiectele de succes ale companiei, iar genul acesta de evenimente este un mod prin care, ca angajator, le multumesti pentru efortul despus. Este momentul perfect pentru relaxare si o excelenta metoda de a incheia anul intr-o nota pozitiva si cu increderea ca va fi bine si in continuare.



La fel ca organizarea unui team building, petrecerea corporate de Craciun presupune un plan bine elaborat pentru a fi un succes si este o adevarata provocare pentru companii, pentru ca exista o multime de riscuri ce pot transforma evenimentul intr-un esec total. In continuare, iti prezentam cateva reguli de care este indicat sa tii cont, precum si unele dintre cele mai comune greseli de evitat.

Stabileste data desfasurarii petrecerii

Sunt doua elemente esentiale in ceea ce priveste data evenimentului. In primul rand, retine ca in aceasta perioada a anului, sunt foarte multe companii care vor organiza astfel de petreceri, prin urmare, planifica totul din timp, ca sa fii sigur ca locatia este disponibila. Aceasta, in cazul in care decizi ca evenimentul sa aiba loc in afara companiei. Daca, insa, vrei sa fie organizat intern, asigura-te ca exista un spatiu potrivit.

Al doilea aspect important este legat de programul angajatilor. Alege data petrecerii, tinand cont de ultima zi lucratoare din an. Gandeste-te ca nimeni nu vrea sa-si intrerupa concediul sau sa vina din zilele libere la o astfel de fiesta care, chiar daca presupune multa distractie, este, totusi, asociata cu activitatea de birou.

Desemneaza un organizator pentru petrecerea de Craciun

Unul dintre elementele cheie pentru ca petrecerea corporate de Craciun sa fie reusita este sa desemnezi un coordonator care sa se ocupe nu numai de organizarea evenimentul in sine (gasirea locatiei, asigurarea mancarii si a bauturii, transportul - daca este vorba de locatii in afara orasului, tematica petrecerii), ci si de supervizarea felului in care se desfasoara petrecerea.

La prima vedere, poate nu ti se pare important, dar gandeste-te cate lucruri pot sa nu mearga asa cum ti-ai fi dorit, de la functionarea echipamentului, alegerea entertainerilor, personalul care se ocupa de servire, facilitati, pana la calitatea mancarii si a bauturii. Prin urmare, ai nevoie de cineva care sa-si asume responsabilitatea pentru situatiile neprevazute si care sa gaseasca solutii.

Organizeaza-ti bugetul eficient

In momentul in care decizi ca este oportun sa organizezi o petrecere corporate de Craciun, asigura-te ca ai un buget generos. Aceasta, deoarece vrei sa fie servicii de calitate, pentru ca toata lumea sa fie multumita. Ia in calcul ca nu numai o locatie fancy este importanta, ci si stabilirea unei teme (este mult mai creativ sa ai o petrecere tematica in stilul anilor ‘20, de exemplu), alegerea DJ-ilor sau a trupelor, meniul si modul de servire.

Este foarte important ca, in general, sa-ti faci angajatii sa iubeasca locul de munca si cu atat mai mult se vor simti apreciati si respectati daca petrecerea de Craciun este organizata ca la carte. Este un eveniment dedicat in primul rand lor, asadar tine cont si de cele mai mici detalii pentru ca ei sa se simta cat mai bine si nu face rabat de la standardele de calitate.

Alege o locatie potrivita pentru petrecerea de Craciun

Inainte de a organiza o petrecere corporate de Craciun, gandeste-te ca este una dintre metodele prin care motivezi angajatii sa fie mai productivi in anul care vine si sa ramana loiali companiei. Dupa un an in care au venit zi de zi la birou, oamenilor le va veni foarte greu sa simta spiritul de distractie daca nu ii scoti din mediul in care isi desfasoara activitatea in mod obisnuit, chiar si atunci cand organizezi un Secret Santa. Aceasta inseamna ca ar fi recomandat sa alegi o locatie in afara serviciului, cum ar fi:
●    cluburile - sunt locuri obisnuite pentru organizarea petrecerilor si, in general, au personal care stie cum sa gestioneze astfel de evenimente; este, insa, necesara o documentare inainte; apoi, studiaza ofertele si vezi care ar fi cea mai convenabila si din punct de vedere financiar;
●    salile de bal - daca vrei sa organizezi o petrecere rafinata si cu stil, poti alege o sala de bal sau un restaurant; ca sa te asiguri ca este o alegere potrivita pentru angajatii tai, poti face sondaje de opinie inainte de a planifica evenimentul;
●    in afara orasului - o astfel de petrecere ar fi o buna ocazie pentru relaxare; presupune, insa, o organizare ceva mai complexa, pentru ca trebuie luate in calcul transportul si cazarea; in astfel de situatii, poti sa le oferi angajatilor posibilitatea sa vina si cu membrii familiei, dar cheltuiala sa fie pe cont propriu pentru acestia;
●    activitati - poti organiza o petrecere nonconformista, in care salariatii tai sa se distreze altfel; de pilda, un joc de echipa ca paintball-ul, tenisul de masa, partidele de fotbal sunt activitati care le-ar putea face mare placere angajatilor tai; intr-un asfel de caz, este bine sa faci un sondaj de opinie inainte de planificarea petrecerii, ca sa te asiguri de preferintele membrilor firmei tale.

Petrecerea corporate - greseli de evitat

Studiile au demonstrat ca, pentru angajati, este mai important ca de Craciun sa primeasca un bonus sau o prima care sa fie undeva la 7% din salariu, decat sa participe la o petrecere de sfarsit de an. Prin urmare, foarte multi dintre ei nu se vor simti motivati sa vina la un astfel de eveniment. Ca angajator, este bine sa stii care sunt motivele pentru care salariatii tai nu vor avea entuziasmul cuvenit fata de o petrecere de Craciun si care sunt greselile pe care le poti evita in momentul in care decizi ca este, totusi, oportuna organizarea acesteia. Iata care sunt cateva dintre ele:
●    bilete de intrare la eveniment - unele companii fac o greseala din start, obligand participantii sa plateasca bilet de intrare; sigur ca salariatii se pot distra de minune chiar si in astfel de conditii, dar retine ca scopul unei petreceri de Craciun este ca un cadou pe care il faci oamenilor care au depus eforturi de-a lungul anului pentru ca proiectele companiei sa fie performante;
●    organizarea petrecerii in weekend - este compania ta, prin urmare este de inteles ca vrei ca la petrecerea de Craciun sa participe numai salariatii; numai ca la un astfel de eveniment, acestia intra in contact cu aceiasi oameni din echipa de la birou; in weekend, cu siguranta isi doresc sa fie cu persoana iubita si nu prea sunt incantati sa o lase acasa, in vreme ce ei merg sa se distreze; prin urmare, nu este tocmai indicat sa organizezi petrecerea in weekend;
●    nu stimulezi angajatii in niciun fel inainte de petrecere - pe langa faptul ca nu le oferi ceea ce isi doresc cel mai mult, adica o prima, nici nu le dai satisfactia unui cadou de sfarsit de an, cum ar fi o agenda sau pixuri, de exemplu; nu conteaza cat de mic este, ci gestul in sine;
●    meniul de slaba calitate - degeaba alegi sa organizezi petrecerea corporate de Craciun intr-o locatie selecta, daca faci economie la mancare si la bautura; participantii sigur vor fi nemultumiti si vor tine minte acest aspect;
●    nu iei unele masuri de siguranta - la astfel de petreceri, se pot intampla si evenimente mai putin placute, atunci cand unii dintre angajati intrec masura; fara sa para restrictiv sau fortat, impune de la bun inceput anumite reguli de conduita; o metoda eficienta de a tine lucrurile sub control este sa-i obligi sa cumpere bauturile alcoolice daca doresc sa consume asa ceva;
●    participarea nu e obligatorie, dar absenta are consecinte - multe companii nu impun angajatilor sa participe la petrecerile de Craciun, dar managerii observa cine nu vine si persoana in cauza nu este privita cu ochi buni dupa aceea; daca decizi ca participarea sa fie voluntara, mergi pana la capat pe aceasta linie, pentru ca altfel, angajatii vor observa nesinceritatea si o vor taxa la un moment dat; in plus, tine cont ca unii salariati nu pot participa la un astfel de eveniment din motive religioase sau personale, deci respecta-le decizia, oricare ar fi ea.

Organizarea unei petreceri corporate de Craciun depinde, in primul rand, de planificarea din timp a celor mai mici detalii, de la alegerea datei si a locatiei, pana la calitatea meniului. In functie de buget, incearca sa gasesti cea mai buna modalitate de a le arata angajatilor ca pretuiesti efortul pe care l-au depus de-a lungul anului. Nu uita ca, daca nu ai resursele financiare necesare, este bine sa le oferi macar un bonus sau un cadou simbolic, pentru ca ei sa se simta motivati.

Sursa foto: Shutterstock


Ultimele postari
sus