Blog

Cum stimulezi angajatii sa isi iubeasca locul de munca

Cum stimulezi angajatii sa isi iubeasca locul de munca

Pentru multi dintre noi, locul de munca este un fel de a doua casa. Uneori, petrecem aici mai mult timp din zi decat cu familia. Asa ca unul dintre secretele performantei in plan profesional este sa iubesti ceea ce faci. Pasiunea iti da energia de a continua indiferent cat de multe obstacole intampini. Asa ca, daca iti doresti angajati buni care sa nu plece pe banda rulanta dupa cateva luni de munca, trebuie sa te asiguri ca vin cu placere la job si nu o fac doar din obligatie sau pentru ca le oferi un salariu motivant. Pentru asta exista cateva trucuri la care poti apela pentru a-ti stimula angajatii sa iubeasca ceea ce fac. Iata cateva idei:

Tine cont de piramida lui Maslow

Numita si piramida nevoilor umane, piramida lui Maslow reprezinta un reper important pentru orice angajat care isi doreste sa isi pastreze mult timp oamenii buni alaturi. Urmarind cele cinci trepte ale piramidei, ne putem da seama usor care sunt elementele cheie pe care orice companie trebuie sa le ofere.
 
In primul rand, conform lui Maslow, fiecare persoana trebuie sa aiba implinite nevoile fiziologice de baza cum sunt hrana, apa, adapostul, transportul, asa ca salariul oferit trebuie sa ii permita angajatului sa isi indeplineasca aceste necesitati ca sa poata obtine performanta. Urmatorul nivel tine de siguranta. Angajatii trebuie sa lucreze intr-un mediu sigur care sa confere acel confort psihic. Al treilea nivel la care orice persoana tinde este cel dedicat apartenentei. Cu alte cuvinte, oamenii trebuie sa simta ca fac parte dintr-un grup, ca sunt acceptati si integrati usor in echipa, comunitate. De asemenea, al patrulea nivel al piramidei spune ca dezvoltarea increderii in sine, a respectului de sine trebuie incurajate de orice manager care isi doreste angajati fericiti si performanti. In final, ultimul nivel, al cincilea, este rezervat de Maslow autorealizarii. Un loc de munca ideal trebuie sa ofere oricarei persoane posibilitatea de a evolua din punct de vedere profesional. Inexistenta unor directii de dezvoltare poate determina un angajat bun sa isi caute un alt job care sa ii indeplineasca aceasta conditie.

Citeste si: Retentia angajatilor - cum iti motivezi cei mai buni angajati sa ramana in companie

Aprovizioneaza-i cu ceea ce au nevoie

Motivarea angajatilor - Office direct

Salariul nu este singurul motiv pentru care angajatii aleg sa se trezeasca zilnic la 6-7 dimineata si sa vina la munca. Sunt multe alte detalii si aspecte care sunt luate in calcul. De la atmosfera de lucru, flexibilitatea programului, modul de relationare cu colegii, transparenta, pana la beneficiile extrasalariale si posibilitatea de a cere oricand instrumentele de care au nevoie pentru a-si desfasura cat mai bine activitatea. Pune la dispozitia angajatilor tai agende, pixuri, stickere, capsatoare, mape, laptopuri performante si toate accesoriile pentru birou necesare. De asemenea, poti alege ca o data pe saptamana sa va aprovizionati cu fructe, alune, migdale, pe care salariatii tai sa le aiba la dispozitie atunci cand vor un boost de energie pentru un plus de sanatate.

Recompenseaza performantele

Cum ar fi daca in cadrul companiei tale ar exista un sistem prin care fiecare angajat poate oferi feedback colegilor atunci cand simte nevoia sa multumeasca, sa felicite sau sa incurajeze performantele legate de anumite activitati, task-uri, proiecte?

Cand vorbim despre recompensare, exista numeroase metode, strategii si tool-uri pe care managerii le au la dispozitie. In functie de gradul si de importanta obiectivului atins de angajat, ii poti oferi beneficii extrasalariale simple, cum sunt cadourile, tichetele de vacanta, biletele la evenimente din domenii care il pasioneaza sau recompense mai consistente: excursii, city-break-uri in tari straine, tableta sau laptop.

Ofera-le un spatiu dedicat relaxarii

Motivarea angajatilor - Office direct
Asa cum stii, stresul afecteaza nu doar sanatatea angajatilor, ci si nivelul de performanta, puterea de concentrare si echilibrul emotional si psihic. Managementul stresului este un subiect care ar trebui abordat de fiecare angajat in parte. Cum, inevitabil, la locul de munca apar tot felul de situatii tensionate, nu le putem ocoli, insa putem invata sa le gestionam corect. Statistic, s-a dovedit ca o pauza relaxanta de 10-15 minute luata la fiecare doua ore de lucru ne creste atat nivelul de productivitate, puterea de concentrare, cat si creativitatea. Asa ca, daca iti doresti angajati fericiti, este bine sa ii incurajezi sa invete sa se destinda si, ocazional, sa se deconecteze de la stres. Cum poti face asta? Punandu-le la dispozitie un spatiu special, dedicat pauzelor si discutiilor informale cu colegii. Poti amenaja o camera cu jocuri, mobilata cu scaune si canapele confortabile sau cu elemente naturale cat mai variate (diferite plante decorative, gazon, ghivece cu flori, spatii verzi).

Organizeaza intalniri creative si sesiuni de teambuilding

Avantajul este ca printr-un teambuilding poti impusca mai multi iepuri dintr-un foc. In primul rand, oferi angajatilor un prilej de a se cunoaste mai bine si de a discuta intr-un cadru diferit de cel cu care sunt obisnuiti la birou, poti organiza anumite activitati de grup, care sa intareasca spiritul de echipa si poti oferi un prilej de distractie si timp de calitate petrecut impreuna. Asa ca teambuilding-urile sau intalnirile ocazionale si informale pe care sa le planificati o data la cateva luni sunt un „must have” de trecut in agenda oricarui manager.

In ziua de astazi, planul personal incepe sa se intrepatrunda tot mai mult cu cel profesional. Asadar, multi angajati incep sa puna mai presus de lucrurile materiale pasiunea, bucuria cu care se duc la job si modul in care se simt alaturi de colegi.

Sursa foto: Shutterstock

Ultimele postari
sus