Blog

Retentia angajatilor - cum iti motivezi cei mai buni angajati sa ramana in companie

Retentia angajatilor - cum iti motivezi cei mai buni angajati sa ramana in companie

Orice antreprenor isi doreste angajati dedicati si bine pregatiti, care sa lucreze independent si sa isi indeplineasca atributiile de serviciu in timp util. Salariatii care au crescut impreuna cu firma si care au reusit sa invete toate secretele meseriei lor sunt extrem de valorosi, iar atunci cand unul dintre ei decide sa paraseasca organizatia, pierderea este imensa.

Cu totii stim cat de greu este sa formezi un angajat spre a deveni un adevarat profesionist in domeniul sau de activitate. Pregatirea unui nou membru presupune o investitie mare de timp, resurse ale companiei si bani cu traininguri de specialitate.

Pentru a nu ajunge in aceasta situatie, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa incerci, pe cat posibil, sa-ti motivezi oamenii sa ramana in companie. Iata cum poti face asta: 

Munca in echipa la birou - Office Direct

Asigura-le angajatilor un mediu de lucru placut

Avand in vedere ca un angajat petrece cea mai mare parte a zilei la job, acest loc trebuie sa fie unul confortabil, care sa ii faca ziua cat mai placuta si unde sa isi poata desfasura activitatile cat mai eficient. Un om fericit la locul de munca nu ia in calcul sa paraseasca firma si apreciaza ca mediul in care lucreaza este unul placut.

Pentru a realiza acest lucru, trebuie sa tii cont de preferintele si nevoile angajatilor, sa le elimini teama de esec si sa le amenajezi un spatiu de lucru la care sa vina zilnic cu placere. Un factor care influenteaza enorm atat moralul, cat si productivitatea, este calitatea sistemului de iluminat. Daca vrei sa realizezi acest lucru, iti recomandam sa alegi un sistem bazat pe becuri LED care impresioneaza atat prin eficienta, cat si prin consumul redus de energie electrica. Datorita luminii reci, aceasta tehnologie este recomandata la birou, pentru ca sporeste concentrarea si nu oboseste ochii.

Activitati la birou - Office Direct

Recompenseaza performanta

Angajatii vechi si dedicati firmei isi vor face de fiecare data treaba cu brio, fara a astepta vreo rasplata. Totusi, daca iei decizia de a-i recompensa din cand in cand, acestia vor fi impresionati de pretuirea pe care le-o arati, fiind si mai motivati sa ramana in companie.

Recompensa nu trebuie sa fie una financiara, ci poate lua si forma unui cadou care sa-i fie util angajatului la birou. Astfel, iti poti surprinde subalternii performanti cu un cadou de forma unui set de birou, cu accesorii care ii vor fi extrem de utile pe tot parcursul zilei de lucru sau cu un stilou de lux. In cazul in care bugetul iti permite, le poti oferi salariatilor chiar si o mica vacanta sau un bonus financiar.

Activitati in echipa la birou - Office Direct

Organizeaza sesiuni de teambuilding

Exista metode de a-ti arata aprecierea pentru angajatii tai si in afara orelor de program, iar organizarea unui team building este una dintre ele. O iesire de un weekend cu membrii echipei, intr-un loc linistit si inconjurat de verdeata, poate fi o ocazie perfecta de relaxare, dar si un prilej de a se cunoaste mai bine, de a invata sa comunice mai eficient si de a realiza ca fac parte dintr-o companie care pune pret pe fericirea lor.

Mai mult, in timpul team building-ului, poti organiza si anumite activitati de grup, care sa intareasca spiritul de echipa si sa le ofere tuturor o experienta placuta. Cu aceasta ocazie, angajatii vechi isi vor reaminti ca lucreaza intr-un mediu deschis, in care viata personala se poate imbina usor cu cea profesionala, iar cei noi vor avea ocazia de a se integra mai usor in echipa si de a invata mai repede care sunt valorile companiei.

Lucrul la birou - Office Direct

Poarta discutii in particular cu fiecare angajat

Atunci cand incerci sa-ti motivezi angajatii vechi sa ramana in companie, te gandesti ca cele mai eficiente metode ar fi acordarea unui beneficiu financiar sau a unui obiect material de valoare. Cu toate ca si aceste lucruri au un impact pozitiv asupra moralului salariatilor, comunicarea dintre angajator si subaltern este factorul care determina daca cel din urma decide sa ramana sau sa paraseasca firma.

Prin discutia in particular, cu fiecare angajat, poti afla mai multe despre motivatia fiecaruia, despre problemele cu care se confrunta la job si despre cum ii poti ajuta sa-si indeplineasca mai usor activitatile zilnice. Poate ca nu vei putea sa le oferi pe loc lucrurile de care au nevoie, insa subalternii vor aprecia ca iti pasa de problemele lor si ca iti doresti sa ii vezi fericiti.

Sursa Foto: Shutterstock

Ultimele postari
sus