Blog

Schimbari pe care le poti face la locul de munca pentru a performa asa cum iti doresti

Schimbari pe care le poti face la locul de munca pentru a performa asa cum iti doresti

Povestea angajatilor care nu isi mai gasesc locul la actualul job suna, de cele mai multe ori, la fel: fie asteptau altceva de la colegi si de la management, fie situatia buna de la inceputul colaborarii nu s-a mentinut.
Cert este ca numerosi profesionisti care activeaza in departamentele companiilor mici, medii sau mijlocii simt ca au ajuns intr-un punct mort si ca rezultatele lor profesionale incep sa nu le mai reflecte ambitiile. Cauzele acestui fenomen tin atat de mediul in care angajatii isi desfasoara activitatea, cat si de modul in care fiecare dintre ei alege sa abordeze problemele care se ivesc pe parcurs.


Cu un colectiv mereu receptiv si un spatiu de lucru cu adevarat adecvat activitatii profesionale, fiecare moment dificil poate fi depasit mai devreme sau mai tarziu.

Vezi AICI oferta noastra de ORGANIZARE SI ARHIVARE!

Cum iti dai seama ca ti-ai pierdut motivatia

Cand locul de munca la care altadata te raportai cu pozitivitate se transforma, mai degraba, intr-o piedica in calea starii tale de bine, vei avea cateva indicii in acest sens. Este important sa le identifici din timp si sa le abordezi cu tact pentru a putea ameliora cauzele ce au dus la aparitia lipsei de motivatie. Printre acestea se numara:

Lipsa dorintei de a asimila cunostinte noi: dobandirea continua de aptitudini noi te ajuta sa iti mentii locul de munca, dar si sa evoluezi din punct de vedere ierarhic. In momentul in care tinzi sa refuzi oportunitatile de a participa la workshop-uri si la cursuri de specializare, este evident ca ai pierdut interesul pentru a-ti consolida pozitia profesionala.

Comunicarea anormala cu ceilalti colegi: desi te identifici ca o persoana comunicativa si deschisa, nu te mai recunosti in modul de a relationa cu managerul, cu team leaderii sau cu cei din departamentul tau. Acesta este momentul in care vei realiza ca te simti incomod in compania celor de la locul de munca si ca nu mai ai capacitatea de a socializa in termeni amiabili.

Diminuarea productivitatii: atunci cand fiecare deadline se transforma intr-o sursa de stres, cand task-urile tale se pierd printre mailurile cu ceilalti colegi sau cand ai nevoie sa ceri informatii suplimentare despre procese pe care ar trebui sa le stapanesti foarte bine, te vei afunda in proiecte nefinalizate. O persoana sincera cu ea insasi va recunoaste toate aceste semne si va interveni pentru ca lipsa de productivitate sa nu se transforme intr-un motiv intemeiat pentru concediere.  

Vezi categoria noastra de ▶️ ACCESORII PENTRU BIROU!

Productivitatea la birou - Office Direct

Cum sa-ti imbunatatesti spatiul de lucru

O cale foarte buna de a redeveni performant la locul de munca este aceea de a-ti ajusta spatiul de lucru asa cum simti ca trebuie, astfel incat sa vii la birou cu mai mult chef de munca si sa iti mentii energia pentru mai mult timp. Printre sfaturile pe care le poti urma se numara:

- fa-ti ordine pe birou: hartiile sau biletelele pe care le folosesti zilnic, respectiv brosurile sau revistele pe care le-ai primit pe adresa de la birou in ultimele luni ocupa spatiul de lucru? Ar fi cazul sa folosesti bibliorafturi sau cutii de arhivare, pentru a pastra ce iti este util. Pe de alta parte, renunta la maculatura inutila si elibereaza spatiul de care ai nevoie!

- foloseste obiecte de birou care sa iti fie utile: o sursa importanta de stres vine din starea precara a accesoriilor de birou. Pentru ca treaba ta sa se desfasoare mai fluent, alege sa folosesti capsatoare, perforatoare si foarfece care functioneaza eficient. De asemenea, daca scaunul de birou nu este unul cu adevarat comod, poate ca si la acest capitol ar fi oportun sa faci o schimbare;

- mentine ordinea si online, nu doar offline: cine spune ca doar biroul poate fi dezordonat? Lipsa ta de eficienta poate veni si din modul haotic in care este stocata informatia din calculatorul tau de serviciu. Renunta la fisierele care nu iti trebuie pe moment, dar nu le sterge, ci stocheaza-le pe CD-uri, DVD-uri, carduri de memorie si memorii USB, pentru a le putea accesa si altadata!

Vezi categoria noastra de ACCESORII IT!

Motivatia la birou - Office Direct

Ce schimbari sa faci cu propria persoana

Odata ce ai reusit sa imbunatatesti aspectul biroului la care iti desfasori activitatea in fiecare zi, cu siguranta vei observa cresterea eficientei in rezolvarea sarcinile zilnice. O stare generala de bine implica o serie de schimbari pe plan personal, prin care sa iti ajustezi atitudinea fata de mediul in care te afli. In loc sa te bazezi doar pe felul in care poti reactiona la stimuli, ar fi indicat sa iti creezi o strategie orientata catre proactivitate:

- confrunta-i principial pe colegii sau pe managerii care iti provoaca stres! Ofera-ti sprijinul in cazul in care acestia intampina dificultati si arata-ti dorinta de a lucra in echipa cu ei!

- impartaseste-ti starea de spirit cu cineva de incredere, care cunoaste mediul profesional in care activezi!

- fa-ti obiceiul de a lua o scurta pauza o data la 60 de minute, pentru a nu lasa oboseala sa se acumuleze si pentru a preveni durerile de cap si de ochi cauzate de monitorul pc-ului!

- ignora retelele de socializare pe timpul orelor de lucru! In caz contrar, vei prelungi artificial termenele de finalizare ale task-urilor si vei acumula stres fara o explicatie logica.

- fa miscare pentru a stimula eliberarea endorfinelor la nivel cerebral, o cale foarte buna de a contracara stresul!

Sfaturile de mai sus te vor ajuta sa depasesti un impas profesional care se rasfrange asupra vietii tale personale, prin schimbari mici, dar cu efect profund.

Credit foto: Shutterstock

Ultimele postari
sus