Blog

Cum iti dai seama daca un job ti se potriveste sau nu

Cum iti dai seama daca un job ti se potriveste sau nu

Fiecare dintre noi isi doreste sa faca cea mai potrivita alegere, din punctul de vedere al profesiei pe care o practica. A desfasura o activitate care se pliaza pe propria personalitate este calea care aduce satisfactii, sustine evolutia in cariera si transforma munca de zi cu zi intr-o sursa constanta de echilibru si energie pozitiva. In replica, o activitate nepotrivita aduce blazare, lipsa de interes, o stare continua de nemultumire si stres. In aceste conditii, se pune, in mod firesc, intrebarea: cum se poate face diferenta dintre jobul pozitiv si cel toxic?

Exista unele semne care arata compatibilitatea sau incompatibilitatea dintre o persoana si munca pe care o desfasoara, precum si modalitati prin care poate fi gasit jobul ideal.

Semne ca ai ales o activitate profesionala nepotrivita

Sunt mai multe semne care arata ca jobul practicat nu este cel mai potrivit. Cei care se afla intr-o astfel de situatie simt ca nu se afla in locul potrivit, dar confortul oferit de o slujba stabila, beneficiile financiare si lipsa de determinare ar putea sa fie cauzele pentru care continua in acest fel. La acestea se adauga si alte cateva manifestari, plus o serie de consecinte care pot aduce un disconfort cronic celui in cauza.

1.    Plictiseala si lipsa de interes pentru activitatea desfasurata. Combinate, cele doua aspecte duc la blocarea creativitatii, la lipsa de initiativa si la o productivitate extrem de scazuta. Plictiseala la serviciu este, de cele mai multe ori, asociata cu sentimentul unui volum de munca urias, coplesitor, peste puterile proprii. In cazul unui loc de munca potrivit, aceste stari nu exista.
2.    Incapacitatea de a comunica deschis cu superiorii si colegii este un alt semn care arata ca o persoana nu rezoneaza cu jobul sau. Treptat, apare o incompatibilitate evidenta, care se manifesta fata de manager, putand duce la conflicte legate de activitatea profesionala. Un alt indicator foarte bun (care trebuie luat in calcul chiar inainte de a analiza eventualele dispute cu persoanele superioare ierarhic) este legat de amicitiile/prieteniile de la serviciu. Construirea acestor relatii interpersonale este cruciala, pentru ca poate imbunatati satisfactia personala si performanta la locul de munca.
3.    Evolutia profesionala este absenta. Mai mult, pentru cel aflat in situatia aceasta dispare inclusiv interesul pentru ascensiunea in cariera. Lipsesc responsabilitatile reale, iar asta anuleaza orice posibilitate de ascensiune si demobilizeaza.
4.    Mersul la serviciu devine o corvoada, se transforma din scop in obligatie, determinata doar de necesitatea financiara, iar dorinta de implicare devine o rutina obositoare.
5.    De regula, cei care fac o munca ce nu le produce placere sunt dezordonati, omit obligatii, sunt superficiali, dezinteresati si indiferenti fata de felul in care arata biroul sau locul de munca. In replica, cei care se simt bine cu jobul lor au un birou organizat si tin la lucrurile lor.

Cum aleg jobul potriviti - Office direct

Comportamentul celui care a ales un job potrivit

Exista oameni - si nu sunt deloc putini - care isi fac munca in fiecare zi cu bucurie, cu placere si, deseori, cu pasiune. Uneori, este meritul celor care i-au recrutat si au avut inspiratia de a le oferi posibilitatea sa se desfasoare si sa se bucure de munca lor. De cele mai multe ori, sta in capacitatea fiecaruia de a alege un drum corect, care sa ofere sincronizarea perfecta intre personalitate, abilitati, pasiuni si job.

Alege de AICI cele mai utile si mai frumoase INSTRUMENTE DE SCRIS, pentru a putea nota ideile si planurile pe care le ai!

Responsabilitatea alegerilor corecte revine, in cea mai mare masura, fiecaruia in parte si asta pentru ca unui recrutor, oricat ar fi de abil, ii este imposibil sa evalueze cu exactitate un potential angajat si compatibilitatea dintre acesta si un viitor loc de munca. Asadar, fiecare trebuie sa fie constient de ceea ce ii place si de ceea ce vrea sa faca. Exista cateva semne care arata ca esti in locul potrivit.

1.    Stare buna duminica seara. Poate parea amuzant, dar oamenii care sunt relaxati duminica seara, in ideea ca a doua zi incepe o noua saptamana de munca, sunt cei care se simt bine la serviciu si care-si fac cu placere meseria, oricare ar fi aceasta. In replica, oamenii care nu se afla la locul potrivit sunt stresati si, uneori, deprimati duminica seara.
2.    Ziua de munca este placuta, lucrul la serviciu aduce satisfactii si victorii personale.
3.    Exista o strategie personala, care are ca scop evolutia in cariera. Activitatea la locul de munca este perceputa ca o extensie fireasca a personalitatii si rezoneaza perfect cu aceasta. Munca nu mai este doar un mijloc pentru atingerea unui deziderat financiar.
4.    Disciplina nu este o problema, locul de munca este organizat si are elemente personale (de exemplu, fotografia copiilor, diplome, mascote).
5.    Timpul petrecut la serviciu este perceput ca fiind benefic si se impleteste firesc cu cel liber. Sentimentul resimtit este acela ca munca face parte din viata.
6.    Succesul in profesie nu este cuantificat doar prin venituri, pentru ca satisfactia profesionala este la fel de importanta.  

AICI gasesti categoria noastra de ACCESORII BIROU, care fac locul tau de munca mai placut si mai eficient

Cariera potrivita - Office direct

Cariera adecvata

De ce este importanta o cariera potrivita cu abilitatile, pasiunile si personalitatea angajatului? Pentru ca invatam si ne pregatim pentru a avea o profesie care trebuie sa defineasca ceea ce suntem, iar munca, oricare ar fi ea, joaca un rol imens in viata noastra. O activitate compatibila aduce echilibru psihic si este una dintre conditiile esentiale ale unei vieti fericite si implinite. Se pune intrebarea, in mod firesc, cum identifici cariera potrivita.

Testele de cariera, voluntariatul, analiza onesta a performantelor dobandite si a abilitatilor, experientele acumulate si curajul de a schimba evolutia profesionala, atunci cand este necesar, sunt elementele principale care pot ajuta la gasirea unei cariere potrivite. Dintre toate acestea, calificarea si experientele personale sunt cele mai importante.

Este esential ca evaluarea abilitatilor sa nu se limiteze doar la cele acumulate in perioada studiilor, ci la toate tipurile de activitati, inclusiv voluntariatul, hobby-urile si orice alte actiuni care au dus la acumularea de experienta. Voluntariatul si stagiile profesionale sunt o buna cale, mai ales pentru cei tineri, dar nu doar pentru ei, de a identifica un domeniu ideal pentru dezvoltarea unei cariere care sa aduca satisfactii.

Unul dintre secretele identificarii unei cariere ideale este acela de a avea disponibilitatea experimentarii. Aceasta este o cale prin care se invata lucruri noi, se descopera pasiuni si noi abilitati. Un alt sfat util este acela de a nu alerga dupa titluri si recunoasteri, pentru ca ceea ce faci si felul in care faci este mult mai important decat titulatura celui care ocupa un anume loc de munca.

Cel mai greu aspect, dar necesar, este identificarea, din punct de vedere personal, a ceea ce inseamna o cariera de succes. Fiecare a trecut prin tentatia de a imbratisa meseriile si idealurile profesionale ale celor pe care ii iubim, dar, uneori, nu aceasta este calea potrivita (de exemplu, faci medicina pentru ca parintii sunt doctori sau urmezi cariera didactica a acestora). Solutia este gasirea propriei definitii a succesului. Iar pentru asta este util sa experimentezi si sa identifici lucrurile care conteaza cu adevarat pentru tine.

O cariera implinita este vitala pentru a avea o viata frumoasa. Echilibrul vietii personale depinde, deseori, de cel profesional. In tot acest context, merita amintit ce spunea Steve Jobs: „Singura modalitate de a face o munca grozava este sa iubesti ceea ce faci”.

Sursa foto: Unsplash.com/Pexels.com

Ultimele postari
sus